Strategia: The reference in strategy, management
and business

Issue 37, 2015

Special Issue Editor: VINCENT CHARLES
Publisher:  CENTRUM Católica Graduate Business School

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Special Issue on Doing Business Across the Continents

CONTENTS

Articles

1. Doing Business Across the Continents: A Quick Heads-Up
Hacer negocios a través de los continentes: Un llamado a la reflexión 
Vincent Charles
8 - 18
2. International New Venture &  Path Dependency
Nuevas empresas internacionales & dependencia en los procesos
Dharam Deo Sharma
19 - 23
3. Does Business Really Need Megacities?
¿Las empresas de verdad necesitan Megaciudades?
Peter Kresl
24 - 29
4. The Demise of the Scientific Method in the Petabyte Age of Business?
¿El fin del Método Científico en la Era Petabyte de los Negocios?
James J. Cochran
30 - 36
5. Doing Business as a Business School: The Need for a Changing Model of Higher Education
Hacer negocios como una Escuela de Negocios: La necesidad de un Modelo Cambiante en la Educación Superior
Miles K. Davis
38 - 44
6. The Pacific Alliance: An Integration that Draws the World’s Attention
La Alianza del Pacífico: Una integración que despierta interés mundial
Clara Rosselló
45 - 50
7. Policy Research Agenda to Promote Competitiveness, Attract Foreign Investors and Improve Business Friendliness for 35 Sub-national Economies of India
Programa de Investigación de Políticas para promover la competitividad, atraer inversionistas extranjeros y mejorar la facilidad para hacer negocios en 35 Economías Subnacionales de la India
Tan Khee Giap, Anuja Tandon
51 - 61
8. India and the Pacific Alliance
India y la Alianza del Pacífico
Deepak Bhojwani
62 - 67
9. The Significance of Multilingualism for Social and Economic Competitiveness in Europe
La importancia del plurilingüismo para la Competitividad Social y Económica en Europa
Ridvan Tunçel
68 - 75
10. Turkish Economy, a Success Story
La economía turca, una historia de éxito
Ferda Akkerman
76 - 83
11. Doing Business in Malaysia
Hacer negocios en Malasia
Datuk Ayauf Bachi
84 - 89
12. Small Business in a Big Continent: Opportunities and Challenges in Rural Africa
Empresas pequeñas en un Gran Continente: Oportunidades y desafíos en África Rural
Wim Naudé, Paula Nagler
90 - 99
13. The Entrepreneurship: Challenge for Latin America
Emprendimiento: Desafío para América Latina
Antonio Rodríguez Peña
100 – 105
14. Hello IT, are you there?
Hola TI, ¿Estás ahí?
Christian Acuña
106 – 110
15. Brazil’s Turning Point: The Hand-Over of Power?
Brasil en su hora crucial ¿Cambio de mando?
Carolina Pretell
112 – 117
16. Greece: The Party in Over
Grecia: Adiós a la farra
Carlos Becerra
118 - 123


 
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